Reklama

    SSL zaprezentował system V5 do konsolety C100 HDS

    MiniaturkaSolid State Logic, światowy lider w produkcji analogowych i cyfrowych konsolet audio, z dumą zaprezentował na NAB 2012 (Las Vegas) najnowszy system V5 dla specjalizowanej, cyfrowej konsolety emisyjnej C100 HDS. System V5 zaimplementował szereg nowych funkcji pozwalających na pracę dwóch operatorów jednocześnie (Dual Operator Mode).

    Podczas gdy stworzenie systemu V5 jest odpowiedzią na prośby szerokiego grona klientów, upgrade jest szczególnie korzystny w instalacjach mobilnych, gdzie skomplikowane produkcje wymagają pracy dwóch operatorów, ale ograniczone rozmiary i waga konsolety jest kluczowa.

    Ponieważ produkcja w branży broadcast staje się coraz bardziej skomplikowana i wymaga jednoczesnego tworzenia wielu miksów, nasz zespół zaprojektował rozszerzenie do systemu V5 dla C100 HDS aby umożliwić dwóm realizatorom pracę w jednym czasie" -  powiedział Piers Plaskitt, szef SSL. "V5 pozwala zainstalować naszą najpotężniejszą konsoletę cyfrową nawet w mniejszych w wozach transmisyjnych, w których miejsce i waga jest ograniczona, aby np. z łatwością obsługiwać międzynarodowe wydarzenia sportowe komentowane jednocześnie w wielu językach, a więc wymagających jednoczesnego tworzenia różnych miksów. Wierzymy, że system V5 jeszcze bardziej wzmocni pozycję C100 HDS na rynku".

    Zdjęcie

    Tryb Dual Operator Mode udostępnia dwóm realizatorom niezależne, odentyczne fizyczne manipulatory i dostęp do wspólnych zasobów audio przy wykorzystaniu pojedynczego engine konsolety, Routingu i konfiguracji I/O. System pozwala na przypisanie nielimitowanej ilości sąsiednich 8-faderowych części konsolety (channel bays). Części te mogą być ulokowane albo w konsolecie C100, lub wydzielone i zainstalowane w miejscu oddalonym, np. na galerii produkcyjnej. Baye przeznaczone dla drugiego operatora mogą zostać wyposażone w panel Master Tile w celu umożliwienia dostępu do EQ, Dynamiki, Auxów i różnych funkcji Routingu, lub nie posiadać sekcji Master Tile jeśli nie wystarczy prosta kontrola faderów.

    Tryb Dual Operator Mode rozdziela system PFL C100, oferując każdemu operatorowi niezależną kontrolę PFL, wraz z monitoringiem słuchawkowym, lub za pomoca wyjść na monitory MAIN i MINI. Jeśli obydwaj operatorzy jednocześnie używają PFL i skierują wyjście do monitorów odsłuchowych, system PFL dostarczy sumy wszystkich wybranych kanałów. System V5 wprowadza również nowy, monostabilny tryb "non latching" PFL, aby zapewnić współdzieloną obsługę wyjśc monitorowych.

    Dodatkowo każdy operator ma niezależny dostęp do warstw User (User Layers), pozwalających na układanie wybranych kanałów w obszarze kontrolowanym przez niego, jak również indywidualnych kanałów które współdzielą zasoby audio, pozwalając na równoczesną kontrolę obydwu obszarów. W pełni redundantny system C100 widzi obszary obydwu operatorów jako pojedynczą konsoletę, zapewniając dwóm użytkownikom wygodną redundancję. Dla uproszczenia przywoływania zapisanych projektów w systemie Dual Operator, wszystkie ustawienia tego trybu są również zapisywane w pojedynczym projekcie.

    Znany realizator, Kurt Uenala zainstalował konsolę SSL Matrix w swoim nowojorskim Schtudio Blanco, gdzie wraz z front-manem Depeche Mode D.Gahanem pracują nad najnowszą, trzynastą płytą zespołu. Aktualnie zakończyli komponowanie i miksowanie demonstracyjnych wersji utworów. Spodziewany termin premiery płyty - wiosna 2013.
     
    Kurt wybrał Matrixa jako centrum nowego studia po tym jak Dave poprosił go o stworzenie "studia marzeń", które uprościło by proces produkcji płyty. Chociaż finalnym argumentem przypieczętowującym decyzję był mały rozmiar knsolety, Kurt przede wszystkim zachwycił się brzmieniem i uniwersalnością Matrixa.

    Matrin Gore, założyciel Depeche Mode i kompozytor większości dotychczasowych utworów zespołu, także zainstalował Matrixa w swoim studio w Santa Barbara.

    Zdjęcie

    "Analogowe sumowanie otworzyło mi oczy. Jest fantastyczne" - powiedział Kurt. "Nawet dema brzmią majestatycznie. Kiedy miksujemy, robi to ogromną różnicę w przestrzennym usytuowaniu brzmień, nawet kiedy są to tylko syntezatory i sample... Matrix jest do tego perfekcyjny. I wygląda fantastycznie, co rownież jest ważne".

    Kurt po raz pierwszy spotkał Dave'a w 2005 roku, został wtedy poproszony o zrealizowanie miksów demo na płytę Depeche Mode "Playing the Angel". Pracował następnie przy projekcie solowym Dave'a - "Hourglass" i płycie Depeche Mode "Sounds of the Universe", a obecnie z Dave'm pracuje nad najnowszym albumem zespołu.

    "Właśnie rozmawialiśmy z producentem Benem Hillierem - dodał Kurt - zamierzamy zarejestrować tu znaczną część materiału na nowy album Depeche Mode, włącznie z wokalami. To perfekcyjna rzecz mieć tu Matrixa do muzyki elektronicznej. Matrix jest ekstremalnie wysokiej jakości, i słyszałem od przyjaciół że brzmi tak samo jak duże konsolety SSL. Nie nagrywamy tu dużych zespołów, mamy tylko trzy preampy, zatem Matrix jest doskonały do tego co robimy. Są po prostu dwa syntezatory, maszyna perkusyjna oraz wokale. Cała architektura Matrixa, która pozwala na używanie zewnętrznych urządzeń jak pluginów, jest szokująca. Nigdy nie widziałem czegoś podobnego. Kiedy dowiedziałem się o tej funkcjonalności - zostałem 'kupiony' - ponieważ jestem przede wszystkim komputerowcem, miksuję w komputerze, pracuję na laptopach. Zatem posiadanie Total Recall i możliwość przywracania połączeń między urządzeniami jest genialna i ciągle z niej korzystam. Chciałem także mieć dobrą sekcję monitoringu dla porównywania A/B na rożnych odsłuchach. Kiedy robię miksy, uwielbiam przełączać się w tą i z powrotem pomiędzy różnymi monitorami, a sekcja monitoringu w Matrixie jest naprawdę dobra".

    Pomimo bogatych możliwości Matrixa, Kurt nie miał problemów z szybkim opanowaniem jego obsługi. "Jest całkiem prosty" - powiedział. Byłem pod wielkim wrażeniem. A wsparcie SSL dla klientów jest bardzo pomocne, kiedykolwiek miałem pytania. Matrix jest bardzo intuicyjny i nie było to dużym wyzwaniem aby się go nauczyć, Szczególnie automatyki i Total Recall dla przywracania ustawień".

    Kurt pochodzi z Aadorf w północno-zachodniej Szwajcarii. Uczęszczał do Berklee College of Music w Bostonie przed przeprowadzką do Nowego Jorku w 2000 roku. Od momentu przeprowadzki do Big Apple, pracował nad albumami, singlami i remiksami dla Erasure, Moby'ego, The Raveonettes, Yelle, Nelie McKay i Soulsavers. Kurt pracuje również nad swoim solowym projektem elektronicznym, Kap10kurt, kiedy pozwala mu na to jego napięty plan.

    Solid State Logic jest światowym liderem w produkcji wielkoformatowych konsolet analogowych i cyfrowych. Dostarcza profesjonalistom kreatywnych narzędzi do produkcji muzycznej i postprodukcji.
    Więcej informacji: www.solidstatelogic.com

    Źródło: www.eis.com.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4295788
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.