Reklama

    Nowa odsłona globalnego serwisu o muzyce digital

    MiniaturkaPortal Pro-Music, www.pro-music.org został zaprojektowany na nowo. Serwis jest przydatnym (w skali globalnej) źródłem informacji dla każdego, kto chciałby dowiedzieć się więcej na temat dostępności legalnej muzyki w formacie cyfrowym.

    Udostępniony odbiorcom muzyki po raz pierwszy w 2003 roku, portal Pro-music został przygotowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego w koalicji ze światowymi parterami reprezentującymi przemysł muzyczny, w tym duże i małe wytwórnie płytowe, artystów wykonawców, managerów, wydawców, handlowców oraz zrzeszenia muzyków. Zawiera szczegółowe i aktualne informacje o ponad 500 legalnych serwisach muzycznych na całym świecie.

    Serwis ma dwie podstawowe funkcjonalności:

    1. Zawiera wyczerpujący katalog linków do licencjonowanych serwisów muzycznych, uporządkowany wg rodzaju serwisu oraz kraju.
    2. Jest portalem informacyjnym, zawierającym przydatne wiadomości z dziedziny prawa autorskiego, przewodnik online na temat tego w jaki sposób bezpiecznie i legalnie korzystać z muzyki oraz linki do raportów na temat przemysłu muzycznego i innych użytecznych materiałów edukacyjnych.

    Portal pokazuje dynamiczny rozwój cyfrowego przemysłu muzycznego w ostatnich latach. W 2003 roku, kiedy serwis Pro-Music został zapoczątkowany, zawierał listę zaledwie 20 serwisów muzycznych w całej Europie, a i-Tunes właśnie rozpoczął działalność w USA, osiągając sprzedaż miliona utworów w pierwszym tygodniu. Konsumenci mieli do dyspozycji ofertę ok. 200 tys. utworów.

    Obrazek

    Dziś odbiorcy muzyki z ponad 100 krajów na całym świecie mogą wybierać spośród 26 milionów utworów, dostępnych w ponad 500 legalnych serwisach muzycznych. Mają wybór co do sposobu, w jaki będą pozyskiwać muzykę: kupować na żądanie, odtwarzać w streamingu, na podstawie abonamentu lub nieodpłatnie w serwisach wspieranych reklamami, na niezliczonej liczbie odtwarzaczy muzyki cyfrowej. Przychody ze sprzedaży muzyki digital to obecnie jedna trzecia światowej sprzedaży nagrań muzycznych, o wartości 5,2 miliarda dolarów w 2011 roku.

    Frances Moore, szefowa IFPI – skomentowała dzisiejsze uruchomienie nowej strony: "Pro-Music świetnie ilustruje ogromny zakres opcji dostępnych dziś dla fanów muzyki – od możliwości pobrania muzyki po streaming, od serwisów abonamentowych po muzyczne video i rozliczne odtwarzacze muzyczne. Założeniem serwisu Pro-Music jest jego przystępna formuła wiarygodnego źródła dla wszystkich, którzy poszukują legalnych serwisów i informacji o muzyce cyfrowej. W 2003 roku, kiedy powstawał portal Pro-Music, muzyka digital była małym elementem naszego sektora, ograniczonym do kilku rynków – dziś jest sercem naszego biznesu na całym świecie".

    Również w Polsce każdego roku rośnie liczba legalnych internetowych serwisów muzycznych rośnie. Od 2003 roku, kiedy powstał pierwszy serwis iplay.pl wiele się zmieniło. Najbardziej dynamiczny rozwój rynku muzyki cyfrowej przypada jednak na ostatnie lata - w 2011 roku zadebiutował u nas sklep iTunes, a w 2012 r. Deezer oraz Muzo. Dzisiaj możemy kupować muzykę na żądanie, w oparciu o abonament lub korzystać z licznych legalnych serwisów strumieniowych. Informacje zawarte na stronie pro-music.org z pewnością ułatwią dokonanie właściwego wyboru.
    Źródło: www.netfan.pl/www.pro-music.org

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4216036
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.