Reklama

    Jakie serwisy może zastąpić Facebook w 2012 roku?

    Facebook zdobył 800 milionów użytkowników i dąży do miliarda. Nawet jeśli nie osiągnie tej liczby w 2012 roku, to z pewnością zaoferuje swoim użytkownikom nowe usługi. Jakie?

     

     

    1. Foursquare i geolokalizacja

    Po spektakularnym sukcesie serwisu Foursquare w 2010 roku, Facebook przedstawia usługę Places (Miejsca). To usługa oparta o geolokalizację, która pozwala pokazać znajomym gdzie akurat jesteśmy. Kolejne osoby włączają Places na swoich komórkach, a coraz więcej ucieka z Foursquare. Serwis bił kolejne rekordy wyceny, która doszła do 500 milionów dolarów. Po premierze Places, znaczna część użytkowników Foursquare wybrała serwis geolokalizacyjny, w którym już są ich znajomi. Liczba użytkowników Facebooka Places szybko przekroczyła liczbę korzystających z Foursquare, a w 2012 Facebook ma szanse pozbyć się konkurenta.

    foursquare

    2. Gowalla – geolokalizacji ciąg dalszy

    Gowalla to kolejny produkt wykorzystujący geolokalizację i przyciągający Facebooka w kierunku reklamy lokalnych usług. W grudniu 2011 Facebook przejął cały serwis. Oficjalnym powodem była zbieżność idei nowych stron profilowych Facebooka, które maja pokazywać całą naszą historię i prezentowanie podróży znane z Gowalla. W styczniu 2012 Gowalla ma zostać zamknięta, a usługi z nia związane przeniesione do Facebooka, prawdopodobnie jako element Places.

    3. Groupon i zakupy grupowe

    Zakupy grupowe, reprezentowane przez Grupoona i jego niezliczone kopie, uznawane są za rewolucję w reklamie lokalnych przedsiębiorstw. Dzięki intensywnie rozwijanym usługom geolokalizacyjnym Facebook może zająć również ten rynek proponując zniżki znane z Groupona, ale dokładnie w momencie, w którym przechodzimy obok reklamowanej firmy.

    Facebooka przedstawił już formaty reklamowe jakie będzie oferował lokalnym biznesom, więc zajęcie miejsca Groupona jest kwestią czasu. Miesiąc po debiucie giełdowym Groupon wyceniany jest na ponad 10 miliardów dolarów.

    timeline

    4. Timeline – następca blogów?

    Timeline to nowe podejście do profilu użytkownika Facebooka. Nowy profil przedstawia historię życia użytkownika. Na początku XXI wieku tę funkcję pełniły blogi, ale w czasach w których króluje coraz krótsza treść, Timeline może dać blogosferze nowe życie.

    Z WordPressa, największego systemu blogowego na świecie, korzysta ok. 70 milionów osób.  Facebook z Timelinem ma realne szanse na przyciągnięcie na swoją stronę użytkowników, którzy chcą po prostu pisać blog, zamiast administrować stroną. Geolokalizacja obecna również przy dodawaniu wpisów może być dodatkową zaletą, której WordPress nie ma.

    5. Gry "przeglądarkowe"

    Facebook stał się doskonałym sposobem na przyciągniecie użytkowników do prostych gier. Twórcy aplikacji tworzą kolejne tytuły właśnie na tę platformę. Jeśli w grze pojawiają się płatności, autorzy muszą korzystać z waluty Facebooka (Credits), od czego płacą prowizję. Największe firmy produkujące gry wyłącznie na Facebooka, takie jak Zynga, są wyceniane na setki milionów dolarów.

    Autor: Marcin Kosedowski

    Źródło: onet.pl

     

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    3884156
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.