Polacy słuchają radia 32,9 godz. w tygodniu

Statystyczny Polak przeznacza w tygodniu prawie 33 godziny na słuchanie radia. Pod tym względem wyprzedzają nas tylko Rosjanie. Z raportu brytyjskiego regulatora rynku medialnego Ofcom wynika, że w 2009 roku najwięcej czasu na słuchanie radia przeznaczali mieszkańcy Rosji i Polski - średnio 39,3 i 32,9 godziny tygodniowo.

 

 

Na trzecim miejscu znalazła się Irlandia (31,0 godz.). Na drugim biegunie były Japonia i Hiszpania (po 12,6 godz.). Z kolei w największych krajach Europy Zachodniej odnotowano słuchalność na poziomie około 21 godz. tygodniowo, a w Ameryce Północnej nieco ponad 18 godz.

Z raportu Ofcom wynika też, że 3/4 czasu spędzonego w 2009 roku przy radioodbiornikach Polacy przeznaczyli na słuchanie stacji komercyjnych, a 1/4 na słuchanie kanałów Polskiego Radia. Radio publiczne miało największy udział w Szwecji (65 proc.), Niemczech (58 proc.) i Wielkiej Brytanii (55 proc.), a najmniejszy w USA (5 proc.), Hiszpanii (6 proc.) i Japonii (8 proc.).

 

 

 


 

Tutaj prezentujemy udział poszczególnych stacji radiowych według słuchalności na terenie Polski i poszczególnych aglomeracji.

Dane dostępne w pliku EXEL:  >>> ŚCIĄGNIJ <<<