WiMP odkrywa muzyczne talenty

    MiniaturkaWiMP ruszył z nowym projektem WiMP DIY. Przedsięwzięcie jest darmowe i zostało stworzone z myślą o początkujących, dając im okazję do udostępniania i promocji twórczości za pośrednictwem streamingu.

     

    Za pomocą projektu DYI, WiMP pragnie wspomóc debiutantów w ich pierwszych krokach na drodze do kariery. WiMP DIY jest kontynuacją trwającej kampanii NOWEDŹWIĘKI, polegającej na przybliżaniu szerokim rzeszom odbiorców nowej, polskiej muzyki. Utwory dodane w ramach projektu DIY znajdą się w oddzielnym dziale serwisu WiMP. Następnie zostaną przesłuchane przez zespół redakcyjny, który najlepszych wykonawców nagrodzi kampanią promocyjną. Dla poczatkujących zespołów i artystów oznacza to możliwość znalezienia się wśród największych gwiazd polskiej i międzynarodowej sceny muzycznej.

    Obrazek

    “Kampania NOWEDŹWIĘKI skupia się na obiecujących debiutantach oraz mało znanych szerokiej publiczności artystach. Wraz z projektem WiMP DIY chcemy iść o krok dalej. Jest to zaproszenie dla wykonawców niezwiązanych jeszcze z żadną z wytwórni, którzy chcą przedstawić swoją twórczość szerokiej publiczności. Jesteśmy bardzo ciekawi jakie talenty kryją się w Polsce i zasługują na wsparcie z naszej strony.” – stwierdziła Kasia Rogalska, Local Editor Manager WiMP Polska.

    Za sprawy administracyjne, należne wypłaty oraz udostępnianie utworów w ramach projektu DIY będzie odpowiedzialna firma Phonofile. Jedynym zadaniem artystów będzie promocja swojej twórczości, w celu uzyskania jak największej ilości odsłuchań w serwisie. Ze swojej strony, WiMP podejmuje się zadania rozpowszechniania utworów wykonawców, którzy nie podpisali jeszcze pierwszych kontraktów oraz promowania tych artystów, którzy zapowiadają się najbardziej obiecująco. 70 procent przychodów z tytułu odsłuchań i subskrypcji trafiać będzie bezpośrednio do wykonawców. Pozostałe 30 procent pokrywać będzie koszty administracyjne i rozliczeń

    “Oferta WiMP wynika z rosnącego zainteresowania świeżą, polską muzyką. WiMP DIY nie jest przewidziany jako alternatywa dla tradycyjnych kontraktów z wytwórniami. Ma pomóc młodym artystom w dotarciu do nich i rozpoczęciu kariery muzycznej. WiMP pragnie zaprosić do współpracy wszystkich młodych muzyków, którzy nie podpisali jeszcze umów, a mają ambicje dotrzeć do słuchaczy ze swoją twórczością” - dodaje Rogalska.

    Artyści mogą uzyskać więcej informacji o WiMP DYI i zarejestrować się pod TYM adresem.

    Skandynawski muzyczny serwis streamingowy oferuje ponad 20 milionów utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Dostęp do podstawowej wersji serwisu, w formie aplikacji desktopowej na komputerze, kosztuje 9,99 zł miesięcznie, a w przypadku wersji premium, działającej dodatkowo także na urządzeniach mobilnych, opłata miesięczna wynosi 19,99 zł. To jednak nie jedyne możliwości korzystania z usługi, jakie oferuje WiMP. Serwis umożliwia także stały, darmowy dostęp do swoich zasobów muzycznych (dla aplikacji desktopowej) z limitowanym czasem odsłuchu utworów i powiadomieniami serwisu, np. informującymi o płatnej wersji WiMP dostępnej także na urządzeniach mobilnych, które co pewien czas przerywają odtwarzaną muzykę. Wszystkie wersje są od reklam zewnętrznych. Co więcej, zakładając darmowe konto WiMP użytkownik ma jednocześnie możliwość przez 7 dni testować serwis na urządzeniach mobilnych.

    Celem WiMP jest inspirowanie Polaków do odkrywania nowej muzyki oraz zachęcanie ich do słuchania ulubionych utworów. WiMP wyróżnia się spośród innych serwisów streamingowych bogato rozbudowaną stroną redakcyjną, rekomendacjami i ciekawostkami muzycznymi, przygotowanymi z myślą o polskich słuchaczach, a także playlistami na każdą okazję, komponowanymi przez doświadczoną dziennikarkę muzyczną, Katarzynę Rogalską.

    Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy, a także pod inna marką w Holandii. W sumie WiMP podbił już serca 370 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny.

    WiMP posiada licencję na ponad 20 milionów utworów. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).

    Źródło: www.netfan.pl/www.dobracommunications.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4132179
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.