Reklama

    Telewizja 4fun.tv obchodzi swoje 10-te urodziny

    Miniaturka10 lat temu kanał 4fun.tv zrewolucjonizował telewizyjną rozrywkę dla młodych ludzi. 14 lutego 2014 roku, najbardziej muzyczna, interaktywna i nowatorska stacja będzie obchodzić okrągłe urodziny.

     

    Telewizja uczci swoje 10-lecie wchodząc w nową erę dystrybucji, przyspieszając rozwój multimedialnej oferty oraz zmieniając swoje graficzne oblicze. Zawsze na czasie, o krok wyprzedzając konkurencję. 4fun.tv nieustannie stawia na innowacyjność i wychodzi poza standardy tradycyjnego kanału telewizyjnego. Dziś stacja muzyczna wciąż konsekwentnie rozwija się multimedialnie, łącząc wszystkie możliwe kanały dotarcia do widza. Multiscreenowa i zdecydowanie nowatorska na polskim rynku, stworzona i wypuszczona na rynek przez 4fun Media pod koniec zeszłego roku aplikacja FUN APP, jest tego najlepszym przykładem. Dziś, po niecałych trzech miesiącach dystrybucji, liczba użytkowników aplikacji jest naprawdę imponująca. Korzysta z niej już na co dzień kilkadziesiąt tysięcy osób.

    Nominacje do prestiżowych nagród, takich jak Grand Press Digital czy Mobile Trends Awards, są dowodem na to, iż specjaliści z branży nowych technologii docenili pionierskość jej rozwiązań. Widzom spodobało się wyrażanie własnych gustów muzycznych poprzez wysyłanie like’ów, które natychmiast mogą zobaczyć na ekranie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i prośbom użytkowników, niebawem stworzona zostanie lista przebojów, układana właśnie na tej podstawie. W niedługim czasie FUN APP wzbogaci się o kolejne, atrakcyjne i angażujące widzów funkcjonalności.

    Zdjęcie

    Strategia stacji 4fun.tv obejmuje również mocną obecność w social media, w których 4fun Media osiąga najwyższe poziomy interakcji i zaangażowania fanów. Wykorzystywanie ich potencjału do zwielokrotnienia kanałów komunikacji telewizji z widzem, skutecznie wspiera działania stacji. Łącznie na swoich fanpejdżach 4fun Media zgromadziła ponad 800 tysięcy fanów, a poprzez strony www dociera do ponad 250 tysięcy unikalnych użytkowników. Natomiast kanały na YouTube posiadają już ponad 200 tysięcy subskrybentów, z łączną oglądalnością ponad 120 milionów odsłon. Potencjał internetowych hitów docenili widzowie. Takie formaty jak „Megamix - ukryty polski”, czy „Muzowkręt” z Cyber Marianem lub „Tuba Śmiechu” z Martinem Stankiewiczem, pozwalały inernautom cieszyć się na antenie telewizyjnej ich ulubionymi prezenterami znanymi z sieci.

    Kolejnym z narzędzi wykorzystanych do realizacji strategii multimedialności jest radio internetowe 4fun.tv, które swoją premierę miało w grudniu ubiegłego roku. To pierwsze internetowe radio „na życzenie”, wprowadzone przez telewizję muzyczną. O nowatorskiej ofercie radia, działającego po adresem radio.4fun.tv, decydują przede wszystkim sami słuchacze. Mechanizm zamawiania utworów na życzenie (działający 24h/dobę), który jest stopniowo wdrażany, pokazuje otwarte podejście stacji do widzów i wsłuchiwanie się w ich głosy, a także wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom.

    Grupa 4fun Media, wraz z końcem 2013, roku wkroczyła w nowy etap budowania zasięgu technicznego swoich kanałów. Kanał 4fun.tv, będący w pierwszej trójce najchętniej oglądanych w Polsce stacji muzycznych, do niedawna dostępny był głównie w dystrybucji kablowo-satelitarnej. Dziś, można go odbierać dodatkowo na dwóch lokalnych cyfrowych platformach naziemnych (NTL Radomsko oraz TVT Rybnik), a jego zasięg techniczny wzrósł do 64,1%. Dodatkowo, 4fun.tv poszczycić się może bardzo szeroką dystrybucją cyfrową. Jest obecny w sieciach T Mobile, Play i Plus oraz w TVN Player, IPLA, vod.pl, wrzuta.pl, youtube.com, w streamingu na stronie internetowej stacji, w aplikacji FUN APP. Transmisja odbywa się także za pomocą niezależnych operatorów TV docierających do Polonii poza granicami kraju.

    Nowa oprawa 4fun.tv, przygotowana z okazji 10. urodzin, wpisuje się w multimedialną strategię marki. Po przeanalizowaniu bardzo wielu systemów identyfikacji wizualnej najbardziej inspirujących światowych marek, których produkty skierowane są do przedstawicieli młodych, opiniotwórczych środowisk, zdecydowaliśmy się skupić na uproszczonej typografii. Ta prostota podyktowana nowoczesnym minimalizmem, pozwoli zaistnieć charakterystycznym elementom w każdej możliwej przestrzeni. To stworzy warunki do implementacji oprawy na różnych polach komunikacji, czyli za pośrednictwem telewizji, Internetu oraz aplikacji w telefonach komórkowych. „Pomysł graficzny jest skrajnie syntetyczny i stanowi mogące podlegać bardzo wielu modyfikacjom narzędzie do eksponowania tego, co w naszej stacji jest najważniejsze, czyli muzyki. Zaprojektowaliśmy odświeżony logotyp, przy zachowaniu dotychczasowej geometrii. Stawiamy na silne akcenty kolorystyczne, które będą definiować poszczególne pasma programowe” – podsumowuje zmiany Bartosz Gorzak, Dyrektor Kreatywny Grupy 4fun Media.

    Na antenie obok urodzinowych akcentów wizualnych i muzycznych, pojawia się jubileuszowe konkursy ze specjalnymi nagrodami, wspomnienia najciekawszych programów, najzabawniejsze momenty na wizji, wywiady z gwiazdami oraz akcje specjalne, które swoją kulminację będą miały latem tego roku. Wówczas, podczas wakacyjnej trasy, razem z widzami kanał 4fun.tv będzie świętował 10 urodziny. Jak na stację muzyczną przystało, z okazji okrągłej rocznicy przygotowała dla fanów hit, nawiązujący tytułem do niezmiennego od początku istnienia stacji motta „Nie bawisz się, nie żyjesz”. Już niebawem powstanie do niego teledysk, w którym zostaną uchwycone najśmieszniejsze, najbardziej kontrowersyjne i najbardziej zaskakujące momenty, które udało się znaleźć w archiwum kanału 4fun.tv. W związku z powstałym utworem będzie zorganizowany również konkurs dla widzów, o którego zasadach stacja niebawem poinformuje.

    Kanał 4fun.tv od momentu powstania wyznaczał trendy i tworzył nowe standardy w swojej dziedzinie. Nagrody, jakie stacja otrzymywała przez lata są dowodem na to, że zarówno branża jak i widzowie zawsze cenili jej nieszablonowe działania, a technologiczne pionierstwo od początku istnienia kanału było zauważane i nagradzane. Już w 2005 r. zaledwie rok po starcie, 4fun.tv uhonorowano nagrodą „New Channel of the Year” w konkursie Hot Bird TV Awards w kategorii najbardziej innowacyjna telewizja. Natomiast nagroda w plebiscycie „Studencki Produkt Roku 2004” magazynu „Dlaczego”, cieszyła podwójnie, gdyż to właśnie widzowie, a w tym przypadku studenci, dokonali wyboru swojej ulubionej marki. W 2010 4fun.tv otrzymał wyróżnienie w konkursie Kryształowe Anteny Świata Mediów, w kategorii rozwiązanie satelitarne, za 4funBox, którego funkcjonalność na przestrzeni dziesięciu lat, była nieustannie poszerzana. System ten sprawdził się między innymi we współpracy z Polsatem, TV4, TV Puls i TVN. Wszystkie aktywności poszerzające działalność spółki 4fun Media oraz wykorzystywane przez nią narzędzia, przyczyniają się do ciągłego zwiększania potencjału stacji. Dzięki nieustannemu rozwojowi, firma znalazła się dwa razy z rzędu w prestiżowym gronie Diamentów Forbesa 2013 i 2014, czyli grupie przedsiębiorstw, które w ostatnich trzech latach najdynamiczniej zwiększały swoją wartość.

    Od początku działalności, twórcy kanału 4fun.tv uznali zestawienie muzyki oraz interaktywnych gier i czatów za gwarancję dobrej zabawy dla widzów. I nie mylili się. Telewizyjne pogawędki znalazły stałe grono odbiorców, zbierające się przez telewizorami aby porozmawiać ze sobą na ekranie na długo zanim światem zawładnął Facebook. Niektóre znajomości w ten sposób zawarte trwają do dziś. I zaowocowały one także kilkoma małżeństwami, o których stacja się dowiedziała, choć nie wykluczone, że mogło być ich dużo więcej. Widzowie mieli szansę rozmów nie tylko między sobą, ale też na żywo z gwiazdami zaproszonymi do studia. Kolejną innowacją wprowadzoną w 4fun.tv była możliwość wybierania ulubionych klipów. Widzowie głosując za pomocą sms decydowali i wciąż decydują w programie „Chcesz-Masz” o tym, jaka muzyka pojawia się na antenie stacji. Z czasem umożliwiono także wysyłanie na ekran zdjęć. W zeszłym roku do interaktywnej oferty kanału dołączyła tzw. „Imprezowa mapa“. Zaawansowany technologicznie, ale jednocześnie prosty w użyciu czat, funkcjonuje na antenie w pasmach muzycznych. Do standardowej funkcjonalności pozdrowień na ekranie dodano rozpoznawanie lokalizacji i odpowiednią wizualizację na mapie Polski. Z tego nowatorskiego systemu, opracowanego przez specjalistów 4fun.tv, skorzystała m.in. Telepizza, organizując jesienią wspólną akcję specjalną dla widzów stacji.

    4fun.tv to nie tylko nowoczesna technologia. Kanał wykreował kultowe postaci i aktywnie uczestniczył w wypromowaniu wielu artystów i prezenterów. Kto nie zna „Kartonów” - niegrzecznych kreskówek będących wizytówką stacji? Słynny w całej galaktyce Kapitan Bomba z surrealistycznym i czarnym poczuciem humoru doczekał się długometrażowych wersji kinowych („Kutapokalipsa” i „Zemsta Faraona” ) oraz wielu wydań na płytach dvd. Kanał YouTube Kapitana Bomby jest w dwudziestce najlepiej oglądanych polskich kanałów, a na profilu facebookowym zebrał ponad 200 tysięcy fanów, którzy nieustannie domagają się nowych przygód ulubionego bohatera. Ze stacją związane były takie osobowości medialne jak: Piotr „Kędzior” Kędzierski, Michał Migała, Michał Figurski, Paweł Sito, Odeta Moro-Figurska, Katarzyna Burzyńska, Iwona Rejzner, Tede, Marysia Zwierzyńska, Andrzej Szajewski, itd. Od 10 lat 4fun.tv gości na swojej antenie największe gwiazdy polskie i zagraniczne. Patronuje najbardziej spektakularnym wydarzeniom muzycznym i kulturalnym (m.in. Orange Warsaw Festival, Impact Festival, Sunrise, itd.), współpracuje z największymi promotorami koncertów. Wydaje także własne letnie kolekcje t-shirtów (np. limitowane edycje z marką odzieżową Butik), serie zeszytów, koszulek i gadżetów z wizerunkiem bohaterów Kartonów, autorskie kolekcje butów i akcesoriów (Heavy Duty), wydaje składanki muzyczne (m.in. „4fun rocks”, „100% muzy”, itd.).

    Akcje specjalne oferowane sponsorom na antenie nigdy nie są podszyte nudą i sztampą. Dzięki kreatywnemu podejściu, klienci mają gwarancję, że przeprowadzając akcję z 4fun.tv, otrzymają realizację oryginalnego pomysłu, trafiającego w gusta młodych ludzi. Wśród większych projektów należy wymienić: „Odpal się na żywo” z marką Heyah, „Jam the House” z odzieżowym brandem House, „Wyzywamy” z Coca Colą, „Lion Radzi” z Nestle, „Puma Dance, czy „Porty Pepsi” z PepsiCo. To tylko niektóre z bardziej spektakularnych akcji sponsoringowych.

    Jakie najbliższe plany ma ta najbardziej muzyczna stacja w Polsce? „W dalszym ciągu chcemy by naszą telewizję cechowała szeroka oferta muzyczna oraz interaktywne, a przede wszystkim nowatorskie formy rozrywki. Będziemy dostarczać widzom kontent, który idealnie wpisuje się w bieżące zapotrzebowania i trendy. Chcemy jeszcze skuteczniej docierać do widza korzystając z nowatorskich form dystrybucji i ciągle go zaskakiwać. Stawiamy na dywersyfikację źródeł przychodów, rozwijanych dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych takich jak aplikacja second screen FUN APP. Będziemy rozbudowywać jej funkcjonalność oraz powiązany z nią system lojalnościowy. Nasze nowopowstałe radio zintegrujemy z aplikacją. Potencjał wzrostu widzimy także w innych segmentach rynku powiązanych z mediami, z czym może być związana akwizycja i rozszerzenie naszej działalności o elementy komplementarne” – podsumowuje Ewa Czekała, prezes 4fun Media SA.


    Źródło: www.netfan.pl/www.4funmedia.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4298630
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.