Reklama

    Konferencja Audioriver i nabór na Rynek Niezależny 2012

    MiniaturkaCel II Konferencji Muzycznej Audioriver, która odbyła się 14 kwietnia 2012r. na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, został osiągnięty! Dzięki gorącym dyskusjom i otwartej wymianie poglądów pomiędzy uczestnikami wydarzenia, udało się uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące polskiego biznesu i marketingu muzycznego.

    Festiwal Audioriver ogłosił także rozpoczęcie naboru firm na Targi Muzyczne Audioriver! II Konferencja Muzyczna Audioriver, okazała się zarówno frekwencyjnym jak i merytorycznym sukcesem. W sobotę, 14 kwietnia, w auli Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa pojawiło się ponad 250 osób. Podczas całodziennego wydarzenia, w którym udział wzięli eksperci ze świata muzyki i marketingu oraz organizatorzy największych, polskich festiwali, odbyły się m.in. dwa zróżnicowane pod względem tematyki panele dyskusyjne oraz wykład z marketingu.

    Wiele wniosków, jakie zostały wyciągnięte w trakcie tych spotkań, z pewnością posłuży młodym, aktywnym osobom, które planują poruszać się po rynku muzycznym. Podczas pierwszego panelu pt. „Jak zrobić festiwal?” poruszony został temat budżetowania polskich festiwali, z czego wywiązała się ciekawa dyskusja na temat pozyskiwania sponsorów na tego typu wydarzenia. Rozmowę rozpoczął Łukasz Minta, współwłaściciel jednej z najaktywniejszych agencji koncertowych w Polsce, Go Ahead. Panelista odsłonił kulisy Jarocin Festiwalu, opowiadając o jego – początkowo nieudanej - reaktywacji oraz momencie rozpoczęcia organizacji wydarzenia przez agencję Go Ahead.

    W trakcie dyskusji Łukasz Minta przytoczył również fakt, iż ostatnimi czasy miasta zaczęły finansować nieznane wydarzenia, niezwykle kosztowne – w wielu przypadkach funkcjonujące potem bardzo krótko. Stanowią one niesprawiedliwą konkurencję dla dużych festiwali, istniejących od wielu lat i posiadających bogaty program muzyczno-kulturalny.

    Adam Lis przedstawił nieco inną perspektywę – Czeską. Jego agencja, Joytown, promuje w Polsce największe festiwale naszych południowych sąsiadów i ma wgląd za kulisy ich organizacji. Zdradził on, że w przypadku Hip Hop Kemp, to bileteria jest niezwykle ważną dźwignią przy budżetowaniu eventu. Hip Hop Kemp już od kilku lat powiązane jest z jedną z największych sieci dystrybucji biletów w Europie, która co roku, z góry przekazuje festiwalowi środki finansowe za jeszcze niesprzedane bilety.

    Karina Adamska przytoczyła temat sponsoringu festiwali, zaznaczając, że często o pozyskaniu sponsora zadecydować może jeden, specyficzny element marketingu wydarzenia. Organizatorka Malta Festivalu podała przykład pozyskania jako sponsora producenta piwa. Jak się okazało, nad tą decyzją zaważyła niestandardowa kampania outdoorowa festiwalu, na terenie Poznania, która stała się atrakcyjną kartą przetargową w ówczesnej sytuacji.

    Zdjęcie

    Kolejnym elementem II Konferencji Muzycznej Audioriver był wykład z marketingu, poprowadzony przez Jacka Studzińskiego - stratega z 12-letnim stażem, który na koncie ma pracę w takich agencjach, jak G7, Grey i TBWA. Jacek podczas swojego wykładu poruszył często pojawiający się problem braku kreatywności osób pracujących w marketingu. Wykład był inspiracją, by wychodzić poza schematy we wszystkim, czym się zajmujemy – czy to będzie prowadzenie klubu, organizacja imprezy czy promocja płyty. Spotkanie zainicjowało także ciekawą dyskusję na temat zaciekłej i często niepotrzebnej konkurencji pomiędzy organizatorami wydarzeń muzycznych w Polsce.

    Podczas panelu dyskusyjnego na temat Kondycji polskiej sceny klubowej powstała głośna polemika zarówno pomiędzy organizatorami imprez, artystami oraz ludźmi marketingu aktywnie działającymi w polskim clubbingu, jak i liczną publicznością. Marcin Żyski jako problem polskiej sceny klubowej przedstawił brak zainteresowania konkretną muzyką i artystami ze strony dzisiejszej publiczności,. Zaprzeczył temu Adam Słowiński. Panelista stwierdził, iż Polacy są zainteresowani muzyką i imprezami. Po prostu wydarzenia muzyczne trzeba umieć odpowiednio zareklamować oraz organizować tak, aby nie powtarzać działań innych.

    Mr. Lex jako problem polskiego clubbingu przedstawił brak edukacji muzycznej, która dotyczyłaby również niszowej muzyki. Odnosząc się do innych krajów zaznaczył również, że obecnie klubowe oferty w Polsce skierowane są wyłącznie do osób młodych.

    Zdjęcie

    Pod koniec panelu Marcin Żyski z prowadzącym konferencję Łukaszem Naporą poruszyli temat podziału polskiej sceny klubowej. Obaj doszli do wniosku, że podziały odbiorców na tych, którzy słuchają komercyjnego trance’u czy electro-house’u oraz fanów „ambitnej” i „undergroundowej” elektroniki są w naszym kraju powszechne, ale niekoniecznie dobre.

    Po sukcesie II Konferencji Muzycznej Audioriver przyszedł czas na kolejny element projektu Rynek Niezależny, będącego nieodłącznym elementem festiwalu Audioriver. Właśnie ruszyła internetowa rejestracja na III edycję Targów Muzycznych Audioriver. To ważna informacja dla firm i organizacji, które chciałyby wystawić swoje stoisko pod koniec lipca na Rynku Starego Miasta. „To jedyna w Polsce okazja, by zaprezentować swoją ofertę tysiącom fanom dobrej muzyki elektronicznej i alternatywnej” – komentuje Łukasz Napora, rzecznik festiwalu Audioriver – „W zeszłym roku rynek Starego Miasta znów tętnił życiem i jesteśmy pewni, że obecność na Targach przyniosła wystawcom wiele korzyści.” Stoisko na rynku jest bezpłatne, a decyzję o przyznaniu miejsca podejmują organizatorzy. Jak dostać się na Targi? „Mniej ważne jest, jaką firmę reprezentujesz: czy jesteś dużą czy małą wytwórnią, popularnym czy nieznanym portalem internetowym. Dla nas najważniejsze jest to, czy na twoim stoisku będą się działy ciekawe rzeczy. Targi Muzyczne to de facto dzienna część Audioriver i zależy nam, by ona także interesującym wydarzeniem.” Zgłoszenia przyjmowane są do 10 maja.

    Źródło: netfan.pl/audioriver.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4298474
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.