Reklama

    Coke Live Music Festival - ekologiczny festiwal

    MiniaturkaCoke Live Music Festival to jedna z najważniejszych imprez muzycznych w Polsce, która od początku swojego istnienia, czyli 2006 roku, przyciągnęła już przeszło 155 tys. młodych ludzi. 11 i 12 sierpnia już po raz siódmy Coke Live Music Festival dostarczy solidną dawkę dobrej muzyki i niezapomnianych wrażeń.

    Od 2009 roku wydarzeniu towarzyszy ciesząca się ogromną popularnością ekologiczna akcja Coca-Coli „nie zatrzymuj. przetwarzaj”, która edukuje młodzież na temat recyklingu i zachęca do segregacji odpadów. Celem akcji Coca-Cola „nie zatrzymuj. przetwarzaj” jest popularyzacja segregacji odpadów oraz uświadamianie młodym ludziom, że każda plastikowa butelka PET nie jest odpadem, ale cennym surowcem i może mieć dalsze życie, dzięki przetworzeniu, np. w czapkę lub torbę. Na terenie festiwalu rozmieszczone zostaną specjalne punkty, w których zebrane plastikowe lub papierowe kubki po napojach, będzie można wymienić na unikalne gadżety Coca-Coli wykonane w 50% z przetworzonych butelek PET.

    Zdjęcie

    W poprzednich latach w akcji ekologicznej „nie zatrzymuj. przetwarzaj” zbierano od 77% do około 90% wszystkich kubków dostarczonych na teren festiwalu. W tym roku każdy uczestnik akcji będzie mógł wymienić zgromadzone 50 kubków na torbę na ramię, 40 na koszulkę, 30 na czapeczką, a oddanie 20 kubków będzie nagradzane smyczą na szyję. Wszyscy chętni mogą także wziąć udział w związanych z ekologią zabawach, quizach i konkursach.

    "Dzięki dotychczasowym sukcesom akcji „nie zatrzymuj. przetwarzaj” Coke Live Music Festival jest jednym z najczystszych festiwali w Polsce. Cieszymy się, że inspirujemy młodych ludzi do dbania o środowisko, jednocześnie dostarczając im pozytywnych emocji. W 2011 roku młodzież zebrała ponad 84% kubków po napojach z terenu festiwalu. W tym roku liczymy na podobne zainteresowanie naszą akcją." – powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

    Zdjęcie

    W wielu obszarach, deklarowana świadomość ekologiczna Polaków jest stosunkowo wysoka. 84 % osób biorących udział w badaniu Ministerstwa Środowiska* uważa, że człowiek poprzez swoje indywidualne działania ma wpływ na stan zasobów naturalnych. Jednocześnie 45% Polaków deklaruje, że regularnie segreguje odpady, a 17%, że robi to sporadycznie. Oznacza to, że segregacją śmieci zajmuje się ponad 60% z nas. 84% osób twierdzi, że sortowanie śmieci powinno być obowiązkowe, a 94% uważa, że ich wywożenie w niedozwolone miejsca powinno być karane surowiej niż dotychczas. Świadomość ekologiczna Polaków przez ostatnie 3 lata bardzo dojrzała, w 2009 roku 45% Polaków w ogóle nie interesowało się zagadnieniami ekologicznymi.

    Edukację ekologiczną firmy systemu Coca-Cola prowadzą wraz z partnerami – organizacją odzysku Rekopol oraz z Fundacją na Rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal. Edukacyjna akcja ekologiczna „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” jest elementem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firm systemu Coca-Cola w Polsce. Obejmuje ona takie obszary jak ochrona zasobów wodnych oraz odzyskiwanie i recykling odpadów. Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych opakowań na nowe.

    Zdjęcie

    Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcji i stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań. W latach 2001-2011 w polskich zakładach Coca-Cola zużycie wody na litr wyprodukowanego napoju spadło o 38%, a odsetek odpadów produkcyjnych, które poddane zostały recyklingowi wyniósł 97%. Redukowana jest również stopniowo waga opakowań. Na przykład w 2008 roku ograniczono wagę opakowań napojów gazowanych w zależności od ich typu od 5% do 11%, a w 2009 roku zmniejszono wagę butelki PET na wodę o pojemności 0,5l. o 20%, zaś w 2010 r. wprowadzono nowy typ zamknięcia w opakowaniach PET, co pozwoliło m.in. na dalszą redukcję wagi od 4% do 8% w zależności od typu butelki. W 2011 roku wprowadzono na rynek naturalną wodę mineralną Kroplę Beskidu w nowej butelce zawierającej o 20% mniej plastiku, zmiejszając tym samym emisję dwutlenku węgla o ok. 13%.

    Źródło: netfan.pl/cocacola.com.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4289568
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.