Reklama

    Jaki jest wizerunek DJ'a w mediach?

    MiniaturkaWizerunek, to nieodłączny element towarzyszący artyście każdego dnia. Jedni pracują nad nim latami, innym z kolei udaje się wypracować pożądany efekt w zaskakująco szybkim czasie. Czym jest, jak nad nim pracować i co decyduje o tym, by być „dobrym” DJ'em? Na te i wiele innych pytań, odpowiedzi znajdziecie w artykule poniżej.

    Tworzenie własnego wizerunku, to długie lata praktyki i permanentnego uczenia się bez względu na to, czy kreowany jest on na potrzeby biznesu, polityki czy szeroko pojętej sztuki. Należy pamiętać, że pierwsze spojrzenie nie do końca jest najważniejsze. Potrzeba dbania o wizerunek przydaje się w każdej dziedzinie życia, bez względu na to z kim mamy do czynienia i w jakiej branży działamy.

    Dobry DJ dokładnie wie, jak zazwyczaj należy zbudować wizerunek, by uzyskać pożądany efekt. Potrafi prawidłowo określić cel i w umiejętny sposób go osiągnąć. Posiadając swój niepowtarzalny wizerunek zdolny jest do tego, aby wystarczająco długo utrzymać się na fali popularności.

    Zdjęcie

    Wyznacznikiem „dobrego” DJ'a są wartości postrzegane przez każdego w indywidualny sposób. Dla jednych bycie nim i granie w klubie ma tylko i wyłącznie wartość materialną, zaś dla drugich sprowadza się to do wartości emocjonalnej. Przez „wartość” rozumie się najczęściej to wszystko, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, co skupia w sobie pragnienia i dążenia człowieka, co uważa się za ważne i istotne w życiu, godne pożądania, na zdobyciu tego na czym najbardziej nam zależy.

    Dobry a zarazem szanujący się artysta cały czas pracuje nad doskonaleniem swoich umiejętności, jak i kreowaniem własnego wizerunku. W ten sposób stara się zaskakiwać publiczność czymś nowym. Potrafi dostosować się do każdego miejsca w którym gra oraz nawiązać świetny kontakt z klubowiczami, budując jednocześnie niepowtarzalny klimat w trakcie każdej imprezy.

    DJ wyraża się poprzez styl bycia charakterystyczny dla siebie samego i wyróżniający go spośród tłumu. Za osobisty styl przyjmuje cechy charakterystyczne, wyrażające się tendencją do zmian. Dzięki temu może mieć wpływ na to, jak widzą go inni ludzie. Kreuje swój wizerunek poprzez selekcję utworów, dobrą technikę zgrywania seta, czyli poziom techniczny jaki reprezentuje oraz podejście do ludzi, którzy przychodzą na imprezę dla niego i dla muzyki jaką tworzy na poczekaniu, obserwując bawiący się tłum. DJ jest jak malarz z tym że, farbą są dla niego płyty, a pędzlem dwa gramofony i mikser, za pomocą którego tworzy coś nowego.

    DJ, który wywiera na otoczeniu pozytywne wrażenie przez to jak gra i jak zachowuje się na scenie, spotyka się z akceptacją. Zna swoją wartość jako artysta, wie kim jest i jakie wrażenie chce wywrzeć na ludziach. Stosując się do tych zasad łatwiej jest mu nawiązywać kontakty międzyludzkie, zostać zauważonym i docenionym.

    Zdjęcie

    Kreuje swój wizerunek między innymi poprzez wygląd, duchowość i funkcje, przez co każda z tych cech zależna jest od drugiej:

    Wygląd - po tym zwykle możemy poznać jak i co reprezentuje swoją osobą. Wszystko uwarunkowane jest przez styl ubierania, fryzurę, tatuaże, bransoletki, kolczyki, czapki – to wszystko to „akcenty” poprawiające image. DJ wyraża to kim jest przez swoją swobodę ubierania się. W kręgu branżowym modne są nawiązania do „oldskulowego” stylu bycia i wyrażania swoich opinii politycznych i poglądów na różne tematy przez T-shirty. Może to być też forma reklamy, a sam didżej związany może być z jakąś marką odzieżową, którą promuje, przez co staje się żywą reklamą.

    Duchowość - dobry DJ zaczyna imprezę z koncepcją, dostosowując ją do ludzi przebywających na parkiecie. Z każdym kolejnym numerem buduje napięcie, przez co ludzie są zadowoleni i on sam. Wzrasta w nim poczucie wartości, a tym samym wyrabia się jego marka – imię, ksywa. Bycie artystą jak w każdym fachu wiąże się z wydatkami. Mimo, iż dla jednych jest to hobby a dla drugich sposób na życie, to nie ma co ukrywać, że jest to dość kosztowne przedsięwzięcie.

    Funkcje – bycie DJ'em nie sprowadza się jedynie do puszczania i odgrywania płyt. Każdy poprzez ciągłe szlifowanie swoich umiejętności chce być najlepszym z najlepszych. W tym celu DJ powinien być na czasie i iść za „głosem czasu”; poznając nowe techniki, style muzyczne, sprzęt, obróbka starych standardów.

    Na początku lat 70. DJ uważany był w Polsce za wodzireja, stojącego w hierarchii klubowej nie wiele wyżej od szatniarza; niewiele zmieniło się od tego czasu. Obecnie DJ'e postrzegani są zwykle w negatywnym świetle, głównie jako „puszczający muzykę”, z których większość to marionetki grające bez starannej selekcji tak, jak zażyczy sobie tego publika.

    „Nie jest ważne jak o tobie mówią, byleby mówili”, to stwierdzenie nie za dobrze sprawdza się w działalności publicznej, którą sprawuje DJ. Czasem oznacza ona utratę wizerunku, będącą czymś w rodzaju „śmierci społecznej” – oznacza to poważne kłopoty związane z utratą zaufania, dlatego należy pamiętać o tym, że dobry wizerunek łatwo stracić, trudniej później odbudować.

    Elementy wizerunku, o ile są harmonijne i prawdziwe, wpływają pozytywnie na sposób zachowania się i relacje z otoczeniem. Umacniają poczucie własnej wartości oraz pomagają przezwyciężyć poczucie niepewności w kontaktach z innymi ludźmi. Aby wizerunek didżeja był przekonywujący musi być kompletny, spójny i prawdziwy.

    Wielu młodych DJ'ów stawiających pierwsze kroki w tej dziedzinie jest osobami pasywnymi, zdanymi na wpływy zewnętrzne, co powoduje, iż upodobniają się do wodzirejów dyskotekowych. Jest to fałszywa droga, która sprawia, że początkowy zapał szybko mija, muzyka jest niezrozumiana, nie trafia do publiczności klubowej. Witalność DJ'a zostaje zahamowana na skutek zniechęcenia i braku poczucia własnej wartości.

    Autor: Paweł Pawłowski
    Źródło: http://www.cooltura.wm.pl

    Statystyka

    Odsłon artykułów:
    4210650
    © 1999-2018 DJ WORLD. All Rights Reserved.